
Afgelopen weekend kregen we het bericht dat op 12 juni jl. ons oud-lid Leo Hazekamp op 85-jarige leeftijd is overleden. Vijf en half jaar geleden werd hij, precies op zijn 80ste verjaardag, door enige bestuursleden van VELO Badminton bezocht, die hem daarbij Lid van Verdienste maakte. Leo speelde ruim 50 jaar badminton bij VELO. Hij begon in de tijd van de Heulse veilinghal, waar hij al hielp met het jaarlijks verven van de badmintonlijnen op de stenen tegelvloer. Leo is zo’n 20 jaar vrijwilliger geweest bij het VELO Dutch International, was chauffeur met ritten naar Schiphol (op de meest onmogelijke tijden) en jarenlang ook lijnrechter. Hij was jaren vrijwilliger bij VELO’s open Jeugdtoernooi, werd vaak gestrikt als lijnrechter bij thuiswedstrijden bij VELO 1 (die hij vaak en graag bezocht) en zat in kascommissies. Hij was zeer betrokken bij alles binnen VELO Badminton, speelde ruim 30 jaar competitie, onder meer met Ben en Gerda den Toom. Leo speelde jarenlang op de woensdagavond en daarna bij de dinsdag- en de donderdagmorgengroepen. Al enige jaren was hij ziek, maar toch kwam hij – op zijn scootmobiel – naar VELO voor een praatje bij de koffie op de dinsdagmorgen.
Leo, veel leden bij VELO Badminton gaan je missen.
We wensen zijn vrouw Ria en de verdere familie Hazekamp veel sterkte toe in de komende tijd.
Bestuur van VELO Badminton


Add a Comment